Alvorens op pad te gaan, vind ik het altijd leuk om je eerst te documenteren over je zoeklocatie.
Daarom ben ik ook op speurtocht gegaan naar oude topografische kaarten.
Bij de heemkundige kring bij ons in de buurt mag ik die inkijken en eventeel digitaal fotograferen.
Iemand enig idee hoe ik zo'n kaart het best in beeld breng om zo duidelijk mogelijk alle details over te houden?
In zwart wit kan het ook aardig duidelijk zijn Wicher, maar kleur is natuurlijk veel mooier.
Of het voor het zoeken van zoekstekken veel zal uitmaken.....
Alvast bedankt voor de reactie.
Denk je niet dat het best wel aangewezen is om je te documenteren alvorens op stap te gaan.
Lukraak je geluk proberen lijkt mij toch zoeken naar een naald in een hooiberg (wat metaaldetectie eigenlijk ook wel een beetje is).
Als je bepaalde kernen van bewoning of boerderijen weet staan is het misschien wel makkelijker te concluderen dat er daar wel heel wat beweging is geweest.
Of hoe doen jullie het?
Wij lopen een akker op, kijken of er wat scherven op liggen en gaan zoeken. De scherven zijn het bewijs dat er vroeger stratendrek, afval of terpaarde op de akker is terechtgekomen, en daar zat vrijwel altijd ook metaal tussen.
elke plek waar de schotel van mijn detector nog niet over is geweest, kan iets opleveren.
Dus met andere woorden, het is en blijft zoeken.
Je hebt gelijk natuurlijk dat als je oude kaarten etc bestudeerd meer kans maakt om gericht iets uit een bepaalde tijd kan vinden. Maar let wel het is ook geen zekerheid, maar een kans.
Ook het voordeel van het zoeken is dat je eens iets tegenkomt waar je nooit een vermoeden van had dat het uberhaupt daar te vinden was.
Ook kun je op iets stuitten wat misschien voor onze geschiedenis van belang kan zijn.
Je weet het maar nooit.
Dus zoeken en zoeken in alle hoeken, want waar je nog niet gezocht hebt ........zul je ook niet weten wat er wel of niet liggen kan.
groeten en succes Roelof.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag geen bestanden downloaden in dit forum