Ik zag hier bij de tips al een link staan naar een ander satellietprogramma, maar ik werk het liefst met die van Google.
Ten eerste hoef je er niets extra's voor te downloaden, geen programma of zo. Daarbij staan alle plekken erop. Ook de achterafplekken en niet alleen de grote steden zoals bij Google-earth wel het geval is.
Hij is te vinden op
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum! registreer of login om de links te kunnen zien!
Ga via de kaart naar Nederland of België waar dan ook... Type je plaatsnaam in en inzoomen op de plek. Je ziet de straatnamen er op een geven moment bijstaan. Via de knoppen kaart of satelliet schakel je over van de kaart naar de satellietfoto. Met de knop beide, krijg je de plaats of straatnamen in je satellietfoto, erg handig. Als het goed is kun je de foto ook nog opslaan en afdrukken, maar dat moet je zelf maar even uitzoeken.
Succes ermee,
Gr. Jeroen
Nou heb even gekeken, maar vind die van Google veel fijner werken. Kwam er pas later achter dat je bij Wikimapia ook de gewone kaart op kan roepen. De kaarten zijn overgenomen van Google, staat er ook op als je helemaal inzoomed. Google werkt bij mij sneller, maar ja waarschijnlijk werkt die Wikimapia via Google, dus een omweg?
Heb wel zitten vogelen bij alletwee de satellietfoto's hoe je de afbeelding op kan slaan. Weet iemand misschien hoe dit werkt, of moet je gewoon het scherm opslaan via controll + printscreen? Nadeel is dat je dan de foto weer bij moet gaan snijden. Tips zijn altijd welkom!
Gr. Jeroen
Google earth werkt ook goed. Ik print een gebied uit en ga er letterlijk mee de boer op om te kijken van wie de akkers zijn. Dan zet ik het erbij voor volgend jaar
De kaarten lopen wel altijd iets achter op de realiteit maar er valt heel goed mee te werken.
Deze is ook goed:
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum! registreer of login om de links te kunnen zien!
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag geen bestanden downloaden in dit forum