Google   Yahoo   All The Web   AltaVista   Kobala Attendeer een kennis 
Help mij om dit forum te laten bestaan! Doneer een vrij bedrag via paypal Doneer 1,30 per telefoon Detecting Community Forum Doneer 1,30 per telefoon Help mij om dit forum te laten bestaan! Doneer een vrij bedrag via paypal
 Zilverkeuren   Mededelingen aangaande het forum  
 RegistreerRegistreer   Log inLog in 
Plaats je vondsten, plaats je belevenissen, bekijk de vondsten van anderen, geef een reactie.
 1035 gebruikers, vondsten, 1 berichten.  
 De nieuwste gebruiker is Theo D
Deze website is het best te bekijken met Internet Explorer op 1024x768 en maakt gebruik van java
Meld ongeregeldheden a.u.b. via deze link
Tips voor Ace 250

 

 

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   Printvriendelijke pagina
Detecting Community Forum -> Het BruinCafe  -> Detector Talk -> Detectorinfo
Naar DuitenDatabase (Postings: 654 Duiten: 445)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp      

Auteur Bericht
mvd1968
Ijzeren lid (0+ postings)


Geregistreerd op: 20-2-2008
Berichten: 9
Woonplaats: Voorhout
Browser: msie 7.0
BerichtGeplaatst: Vr Feb 22, 2008 13:00    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Van Eggie van het collegaforum
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum!
registreer of login om de links te kunnen zien!
heb ik een paar leuke tips gekregen voor de Ace 250. Ik wil zijn tips hieronder even posten.

====================================

Hoi,

Leuk dat je ook bent begonnen met de hobby of had je eerst een andere detector?

Ik zla je wat tips geven wara je zeker wta aan hebt.

1) Let niet op het beeldscherm, tenminste niet als je het apparaat nog niet kent. Wat hij aangeeft klopt nooit echt. Een zilveren dubbeltje op zijn kant kan bijv. een signaal rond de treklipjes aangeven.

2) De valse signalen die je hebt of je graaft echt scheef, maar dat lijkt me sterk, komen waarschijnlijk door grondverstoring. Krijg je met de pinpointer geen sterk aanhoudend signaal dan is het dus vals. Of er ligt ene rode baksteen diep in de grond, ga je graven en hij geeft 2 inch aan dan kan het maar zo dat er 10 cm diep een steen ligt.

3) Afstellen. Normaal kan je de sensitivity het beste in de basisstand laten staan, 2 blokjes minder dan max. Ga je hoger dan krijg je dus last van die valse signalen. Ik zoek meestal op basis of 1 blokje hoger als er niet teveel grondverstoring is.

De discriminatie kan verschillen. De eerste 2 blokjes wegfilteren doe ik meestal en als ik op akkers zoek of plekjes waar ik veel kleine sieraden kan verwachten dan maar 1 blokje. Nikkelen dubbletjes kunnen soms op het 2e blokje vallen en zelfs op de eerste.

Ik zal als starter gewoon de discr. instellen op 2 blokjes weghalen en de gevoeligheid op basis (dus 2 minder dan max).

3) Nog ene tip. Ik heb veel geleerd van speeltuintjes.
Gewoon een redelijke speeltuin of een berg kleintjes afzoeken. Op elk signaal graven.... let niet teveel op het DISPLAY (dat deed ik in het begin veels te veel en sloeg dus veel over en dan mis je echt veels teveel). Gewoon alles opgraven en als er nu erg veel vervuiling is dan kan je altijd nog wat meer discrimineren. In speeltuintjes ligt vaak altijd wel een muntje en soms veel muntjes. Zoek met name goed onder en rond de schommels en klimrekken daara liggen ze soms met bosjesals je mazzel hebt. Daarbij is het losse zand makkelijk zoeken ipv gras op ene weiland. Muntjes liggen vaak wel recht onder het midden van de schotel, bij afval zoals blikjes enzo en vooral aluminium spul ligt vaak dieper of meer naar voren dan je denkt. Ik heb in ieder geval er veel van opgestoken, al zitten mensne je soms vreemd aan te kijken maar dat is hun probleem.

4) Vele muntje sliggen op het eerste blokje na de treklipjes tot en met blokje 9 (10 $cent).
Veel muntjes die erg op hun kant leggen geven een ander signaal dan als ze plat liggen.
2 Euromunten liggen maar net boven de witte treklip en oude centen ook. Veel Buitenlandse muntjes vallen vaak ook op het treklipsignaal.

5) Rustig oefenen en goed kijken wat er gebeurt en niet snel d emoed opgeven. het is ene prima detector en ik heb er al veel muntjes mee gevonden.

En het allerbelangrijkste, neem de tijd en rust ervoor.
Gewoon een dagje plannen en rustig stukjes doen en niet te gehaast en op zoveel mogelijk signalen graven, vooral in het begin.

Hele veel suc6 en als je nog vragen hebt... dan hoor ik het wel.

Groetjes
__________________
Garrett Ace 250 en Tesoro Amigo II
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Google DC zoeken
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   Printvriendelijke pagina
   Detecting Community Forum -> Detector Talk -> Detectorinfo
 
Tijden zijn in GMT + 1 uur, Wintertijd Nederland
Pagina 1 van 1
Ga naar:  
Naar DuitenDatabase (Postings: 654 Duiten: 445)

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in dit forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Googlepagina: GooglePullerPagina